Кога ще караме водородни автомобили?- когато свърши петрола разбира се. Водорода е един вид подсигуряване на бизнеса. Аз не съм фен на микродетонациите- технологията е архаична и ресурсоемка,ниска ефективност, прави те зависим от следвашата доза гориво. Електроколите са друго нещо- ефективността им е до 90%. Проблем е само съхранението на енергията, щото е използват батерии, а не кондензатори.
Гледайте филма "Who Killed The Electric Car" и ще разберете
Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
-
- Мнения: 756
- Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 6:15 pm
- Местоположение: област Хасково
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
There is a danger that by placing too much emphasis on external uniformity, we may lose the much more important objective of performance.
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Превръщат вода в гориво за ракети с помощта на срънчева енергия. Новият метод, създаден в Масачузетския технологичен институт в Бостън, е голям пробив, който открива нов неизчерпаем източник на чиста енергия.p4elar4e написа:Едва ли соларните клетки ще се използват за масовият транспорт,особено ако става дума за превозване на товари които тежат няколко тона В по-слъчевите части на планетата може би,но ако е някъде където вали сняг няма да стигнеш далече
Изследователите използват ток от слънчева батерия, за да разделят водата на кислород и водород - съставните части на ракетното гориво. Благодарение на прост, но много ефикасен комплект от подръчни химикали те успели да намерят начин да складират слънчевата енергия като химическо гориво, което може да захранва екологично чисти електрически генератори, известни като водородни горивни клетки.
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Японска кола върви с вода
Японска компания представи в Осака електромобил, който използва водата като гориво, съобщи Ройтерс.
Само 1 л вода е достатъчен, за да се движи превозното средство един час със скорост 80 км/час. Създателите на новия електромобил от фирмата Genepax твърдят, че могат да зареждат колата си както с вода от чешмата, така и с дъждовна, речна или със солена морска вода.
Двигателят с горивни клетки е бил наречен „Уотър енерджи систем" (WES). Той е конструиран на същия принцип, както и двигателите с водородни горивни клетки. Главната особеност на системата е, че при нея се използва колектор електроди от мембранен тип (МЕА). Той се състои от специален материал, който чрез химическа реакция може напълно да разлага водата на водород и въглерод.
Автомобилът не изхвърля вредни вещества и не замърсява околната среда.
„Той ще продължи да се движи дотогава, докато имате бутилка с вода, за да му сипвате от време на време", казва генералният ди- ректор на Genepax Кийоши Хирасава.
За зареждането на батериите с енергия не е нужно изграждането на допълнителна инфраструктура, както е в случая с повечето съвременни електромобили.
Демонстрираният в Осака автомобил е единствен образец и ще бъде използван за получаване на патент за изобретение. В бъдеще в Genepax планират в сътрудничество с японски производители на коли да намалят себестойността на горивните елементи за сметка на масовото производство.
Източник:voda.bg
Японска компания представи в Осака електромобил, който използва водата като гориво, съобщи Ройтерс.
Само 1 л вода е достатъчен, за да се движи превозното средство един час със скорост 80 км/час. Създателите на новия електромобил от фирмата Genepax твърдят, че могат да зареждат колата си както с вода от чешмата, така и с дъждовна, речна или със солена морска вода.
Двигателят с горивни клетки е бил наречен „Уотър енерджи систем" (WES). Той е конструиран на същия принцип, както и двигателите с водородни горивни клетки. Главната особеност на системата е, че при нея се използва колектор електроди от мембранен тип (МЕА). Той се състои от специален материал, който чрез химическа реакция може напълно да разлага водата на водород и въглерод.
Автомобилът не изхвърля вредни вещества и не замърсява околната среда.
„Той ще продължи да се движи дотогава, докато имате бутилка с вода, за да му сипвате от време на време", казва генералният ди- ректор на Genepax Кийоши Хирасава.
За зареждането на батериите с енергия не е нужно изграждането на допълнителна инфраструктура, както е в случая с повечето съвременни електромобили.
Демонстрираният в Осака автомобил е единствен образец и ще бъде използван за получаване на патент за изобретение. В бъдеще в Genepax планират в сътрудничество с японски производители на коли да намалят себестойността на горивните елементи за сметка на масовото производство.
Източник:voda.bg