Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
19.11.2007 10:17
След две десетилетия колите може би ще се движат с водород.
САЩ се надяват да напълнят американските пътища с автомобили, използващи водород в рамките на две десетилетия, но чистото гориво трябва първо да бъде направено евтино и практично, преди да замени петрола, заявиха експерти.
Американският президент Джордж Буш направи обществено достояние инициатива на стойност 1,2 млрд. долара през 2003г. за премахване на зависимостта на САЩ от чуждия петрол и за превръщането на водорода в горивото, което да задвижи американската икономика.
Въпреки че водородът е с по-голяма енергийна мощ от петрола, метана и природния газ, това, че е лек, го прави изключително труден за складиране и транспорт.
19.11.2007 10:17
След две десетилетия колите може би ще се движат с водород.
САЩ се надяват да напълнят американските пътища с автомобили, използващи водород в рамките на две десетилетия, но чистото гориво трябва първо да бъде направено евтино и практично, преди да замени петрола, заявиха експерти.
Американският президент Джордж Буш направи обществено достояние инициатива на стойност 1,2 млрд. долара през 2003г. за премахване на зависимостта на САЩ от чуждия петрол и за превръщането на водорода в горивото, което да задвижи американската икономика.
Въпреки че водородът е с по-голяма енергийна мощ от петрола, метана и природния газ, това, че е лек, го прави изключително труден за складиране и транспорт.
Honda- екология и скорост на водород
Дата: 25-11-2007
Honda представи относително евтин автомобил FCX Clarity, който работи с водородни горивни клетки. Това е ново поколение автомобили с нулево ниво на изхвърляне на вредни вещества. Машината е създадена на базата на Honda V Flow. Представители на компанията твърдят, че през лятото на 2008 година новият модел ще се появи на пазара, разбира се в ограничено количество.
„Honda FCX Clarity е символ на прогреса и на вярата ни в тази технология”,- заяви Тетусо Имамура (Tetsuo Iwamura), президент на американското представителство на Honda, когато представя автомобила на международния автосалон в Лос Анжелис.
„Стъпка след стъпка, преодолявайки прегради, ние се приближаваме до момента, в който ще направим автомобилите на водородно-горивни елементи наистина масови”, - добави той.
Дата: 25-11-2007
Honda представи относително евтин автомобил FCX Clarity, който работи с водородни горивни клетки. Това е ново поколение автомобили с нулево ниво на изхвърляне на вредни вещества. Машината е създадена на базата на Honda V Flow. Представители на компанията твърдят, че през лятото на 2008 година новият модел ще се появи на пазара, разбира се в ограничено количество.
„Honda FCX Clarity е символ на прогреса и на вярата ни в тази технология”,- заяви Тетусо Имамура (Tetsuo Iwamura), президент на американското представителство на Honda, когато представя автомобила на международния автосалон в Лос Анжелис.
„Стъпка след стъпка, преодолявайки прегради, ние се приближаваме до момента, в който ще направим автомобилите на водородно-горивни елементи наистина масови”, - добави той.
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Morgan с водороден автомобил в Женева
14.02.2008 14:02
Британската фирма произвеждаща уникални спортни автомобили Morgan, ще представи на автомобилния салон в Женева през март, свой нов модел.
Интересното е, че това ще бъде напълно работеща концепция задвижвана от двигател с горивни клетки и наречена LIFECar.
Morgan с водороден автомобил в Женева
Водородният автомобил е създаден съвместно то Morgan и QinetiQ, Cranfield, BOC, OSCar с научно-техническата подкрепа на университетите в Кранфилд и Оксфорд и с финансова помощ от правителството на Великобритания. Създаването на автомобила е отнело около две и половина години и два милиона паунда.
Morgan с водороден автомобил в Женева
Колата е с четири електромотори, разположени в четирите колела, като енергията за тях идва от водороден двигател с горивни клетки, където се осъществява електрохимическа реакция между водорода и кислорода. Изработваната електроенергия се използва главно при движение с постоянна скорост, като при ускорение се включват специални „супер кондензатори” увеличаващи мощността, които от своя страна се зареждат при използване на спирачната система.
Morgan с водороден автомобил в Женева
Новият модел на Morgan е екологично напълно „чист” автомобил, отделящ при работа само вода. Фирмата QinetiQ е изработила двигателя с горивни клетки, специалистите от Оксфорд са създали системата за регенерация на енергия при спиране, експертите от Университета в Кранфилд са отговаряли за системата за управление на автомобила, а фирмата OSCar – е изработила електромоторите монтирани в колелата.
Morgan с водороден автомобил в Женева
От Morgan произвеждат каросерията и сглобяват цялостно автомобила, създаден на базата на Morgan Aero Eight. Фирмата BOC от своя страна се занимава със създаването на зарядни станции за водородно гориво.
Все още няма информация дали Morgan LIFECar ще стигне до серийно производство.
http://news.automedia.bg/read/3646.html
14.02.2008 14:02
Британската фирма произвеждаща уникални спортни автомобили Morgan, ще представи на автомобилния салон в Женева през март, свой нов модел.
Интересното е, че това ще бъде напълно работеща концепция задвижвана от двигател с горивни клетки и наречена LIFECar.
Morgan с водороден автомобил в Женева
Водородният автомобил е създаден съвместно то Morgan и QinetiQ, Cranfield, BOC, OSCar с научно-техническата подкрепа на университетите в Кранфилд и Оксфорд и с финансова помощ от правителството на Великобритания. Създаването на автомобила е отнело около две и половина години и два милиона паунда.
Morgan с водороден автомобил в Женева
Колата е с четири електромотори, разположени в четирите колела, като енергията за тях идва от водороден двигател с горивни клетки, където се осъществява електрохимическа реакция между водорода и кислорода. Изработваната електроенергия се използва главно при движение с постоянна скорост, като при ускорение се включват специални „супер кондензатори” увеличаващи мощността, които от своя страна се зареждат при използване на спирачната система.
Morgan с водороден автомобил в Женева
Новият модел на Morgan е екологично напълно „чист” автомобил, отделящ при работа само вода. Фирмата QinetiQ е изработила двигателя с горивни клетки, специалистите от Оксфорд са създали системата за регенерация на енергия при спиране, експертите от Университета в Кранфилд са отговаряли за системата за управление на автомобила, а фирмата OSCar – е изработила електромоторите монтирани в колелата.
Morgan с водороден автомобил в Женева
От Morgan произвеждат каросерията и сглобяват цялостно автомобила, създаден на базата на Morgan Aero Eight. Фирмата BOC от своя страна се занимава със създаването на зарядни станции за водородно гориво.
Все още няма информация дали Morgan LIFECar ще стигне до серийно производство.
http://news.automedia.bg/read/3646.html
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Европа на 27-те съгласува позициите си относно употребата на водород – така нареченото “гориво на бъдещето”. Министрите на науката и научните изследвания на 27-те страни членки се съгласиха да отговорят на това предизвикателство.
За таза цел те трябва да финансират пилотна програма, оценявана на 470 милиона евро за идните шест години. За да ни разкаже подробности около тази новост сме поканили Антония Мохан, говорител на еврокомисаря по въпросите на науката и изследванията: “На първо място, трябва да сме наясно, че водородът не е гориво в чистия му вид, а по-скоро “носител на енергия”.
Какви са предимствата? Когато шофирате личния си автомобил няма да замърсявате атмосферата с вредни газове. Остатъчния продукт ще бъде просто вода. Въпросът е, че енергията за този процес трябва да бъде произведена по някакъв друг начин. Ако не бъде използвана “екологично чиста” енергия, то тогава изчезват и предимствата. Целта на нашата програма е да направим достатъчно изследвания, чрез които да намерим най-добрия начин за производство на водород чрез възобновяема енергия.
Надяваме се, че развивайки тази програма ще успеем да наложим технологията на производство на водород на световния пазар през следващите пет години. Т.е. през 2010 г. вече се надяваме да имаме надежда и екологична транспортна система. Работата, която трябва да се свърши сега е свързана преди всичко с научни изследвания и то в много и различни области.
За да бъде употребен водородът като екологично гориво, най-сериозният проблем, който стои пред нас, е да намерим екологичен начин за неговото производство. Трябва да се помисли и за неговото съхранение, защото водородът е лесно запалим, както и за инфраструктурата – необходима ни е мрежа от водородни централи, така че въпросите със съхранението и транспорта трябва да бъдат уредени.” Информацията е на РФИ.
Източник: БГНЕС
За таза цел те трябва да финансират пилотна програма, оценявана на 470 милиона евро за идните шест години. За да ни разкаже подробности около тази новост сме поканили Антония Мохан, говорител на еврокомисаря по въпросите на науката и изследванията: “На първо място, трябва да сме наясно, че водородът не е гориво в чистия му вид, а по-скоро “носител на енергия”.
Какви са предимствата? Когато шофирате личния си автомобил няма да замърсявате атмосферата с вредни газове. Остатъчния продукт ще бъде просто вода. Въпросът е, че енергията за този процес трябва да бъде произведена по някакъв друг начин. Ако не бъде използвана “екологично чиста” енергия, то тогава изчезват и предимствата. Целта на нашата програма е да направим достатъчно изследвания, чрез които да намерим най-добрия начин за производство на водород чрез възобновяема енергия.
Надяваме се, че развивайки тази програма ще успеем да наложим технологията на производство на водород на световния пазар през следващите пет години. Т.е. през 2010 г. вече се надяваме да имаме надежда и екологична транспортна система. Работата, която трябва да се свърши сега е свързана преди всичко с научни изследвания и то в много и различни области.
За да бъде употребен водородът като екологично гориво, най-сериозният проблем, който стои пред нас, е да намерим екологичен начин за неговото производство. Трябва да се помисли и за неговото съхранение, защото водородът е лесно запалим, както и за инфраструктурата – необходима ни е мрежа от водородни централи, така че въпросите със съхранението и транспорта трябва да бъдат уредени.” Информацията е на РФИ.
Източник: БГНЕС
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Водорода има голям октан,но трудно се добива.Може се получи от вода(Н2О),но това става при мн висока температура.Според мен бъдещето е в соларнирте батерии.
-
- Мнения: 1741
- Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 2:59 pm
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Или чрез хидролиза. - под действието на електрически ток. така се прави във водородните клеткиnikeca_k написа:Водорода има голям октан,но трудно се добива.Може се получи от вода(Н2О),но това става при мн висока температура.
Това, което човек сам си направи, никой друг не може да му го направи.
http://donboneti.mylivepage.ru/
http://donboneti.mylivepage.ru/
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: Съб Юли 05, 2008 7:46 am
- Местоположение: Пловдив,4бр. Фарар,1бр. 7р. ДБ
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Едва ли соларните клетки ще се използват за масовият транспорт,особено ако става дума за превозване на товари които тежат няколко тона В по-слъчевите части на планетата може би,но ако е някъде където вали сняг няма да стигнеш далече
"Само две неща са безкрайни на този свят - вселената и човешката глупост.Но за първото не съм особено сигурен." Албърт Айнщайн
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Хидролизата е процес на взаимодействие на вещества с водата, което води до образуване на различни съединения (киселини, основи и др.). Това е химичен обратим процес, при който молекулите на разтвореното вещество встъпват във взаимодействие с диполите на водата.dimitarbonev написа:Или чрез хидролиза. - под действието на електрически ток. така се прави във водородните клеткиnikeca_k написа:Водорода има голям октан,но трудно се добива.Може се получи от вода(Н2О),но това става при мн висока температура.
С процеса електролиза можеш да получиш водород
Според мен не е нужно да коментираме бъдещите източници на енергия в един пчеларски форум.
Последно промяна от nikeca_k на Съб Яну 03, 2009 8:59 pm, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: Съб Юли 05, 2008 7:46 am
- Местоположение: Пловдив,4бр. Фарар,1бр. 7р. ДБ
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Все пак това е темата в случая
"Само две неща са безкрайни на този свят - вселената и човешката глупост.Но за първото не съм особено сигурен." Албърт Айнщайн
-
- Мнения: 1741
- Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 2:59 pm
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Сори прав си грешката е моя. А защо да не коментираме. Все пак алтернативните източници гарантират опазването на околната среда. А ние зависим от чистата околна среда.nikeca_k написа:Хидролизата е процес на взаимодействие на вещества с водата, което води до образуване на различни съединения (киселини, основи и др.). Това е химичен обратим процес, при който молекулите на разтвореното вещество встъпват във взаимодействие с диполите на водата.dimitarbonev написа:Или чрез хидролиза. - под действието на електрически ток. така се прави във водородните клеткиnikeca_k написа:Водорода има голям октан,но трудно се добива.Може се получи от вода(Н2О),но това става при мн висока температура.
С процеса електролиза можеш да получиш водород
Според мен не е нужно да коментираме бъдещите източници на енергия в един пчеларски форум.
Това, което човек сам си направи, никой друг не може да му го направи.
http://donboneti.mylivepage.ru/
http://donboneti.mylivepage.ru/
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Пон Ное 14, 2005 9:54 pm
- Местоположение: Стара Загора
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Бонев, друго се младата кръв.... Форума се раздвижи .....Бяхме заспали....
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: Съб Юли 05, 2008 7:46 am
- Местоположение: Пловдив,4бр. Фарар,1бр. 7р. ДБ
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Няколко дена във форума нямаше никво движение сега е по-добре.Има какво да се чете
"Само две неща са безкрайни на този свят - вселената и човешката глупост.Но за първото не съм особено сигурен." Албърт Айнщайн
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
Както е казал народа"от спора се ражда истината".
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
В тази напреднала технология неможе да няма измислен двигател, който да е с еко гориво.Просто има много големи печалби от изкопаемите горива.Можеби ще се пуснат в производство,когато"ножа опре в кокала", а в тези бъзи темпове това ще е скоро.
-
- Мнения: 1741
- Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 2:59 pm
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Re: Водородът – енергийно бъдеще, но кога?
В щатите вече има водородни автомобили, само че са много малко водородните станции. На скоро имаше даже нещо като рали на такива автомобили или по-точно казано обиколка на Щатите.
Това, което човек сам си направи, никой друг не може да му го направи.
http://donboneti.mylivepage.ru/
http://donboneti.mylivepage.ru/