ВСИЧКО ЗА АМЕРИКАНСКИ И ЕВРОПЕЙСКИ ГНИЛЕЦ

Модератор: Scutellator

Публикувай отговор
Cvetan
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Май 04, 2005 9:46 pm
Местоположение: Montana

ВСИЧКО ЗА АМЕРИКАНСКИ И ЕВРОПЕЙСКИ ГНИЛЕЦ

Мнение от Cvetan »

Привет колеги!
Аз съм начинаещ пчелар и се нуждая от кометентен съвет.
В съседство на къщата ми в провинцията имаше пчелин от 40 кошера. Същия загина от американски гнилец. Имам 2 кошера които се намират при мои приятел.
Въпросът ми е следния: ако си прибера кошерите съществува ли опасност до се заразят от унищожения пчелин?


ИзображениеИзображение
razbiv
Мнения: 27
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 2:34 pm
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:

Мнение от razbiv »

В населени места кадето е имало американски гнилец винаги има опасност от заразяване на здравите семейства,особенно ако пчеларите на които са загиналите пчелите се окажат някакви мърлиовци и оставят заразени пити или кошери на места кадето пчелите от здравите семеиства могат да имат достап с тях.
Не казвам че ако си преместиш пчелите,със сигурност 6те се разболеят от американски гнилец,но не бива да се исклучва и този вариант.
drone
Мнения: 660
Регистриран на: Вто Фев 01, 2005 8:54 pm
Местоположение: Асеновград

Мнение от drone »

Ситуацията е малко особена. Питащия не споменава дали старите кошери са изнесени от мястото , дали си стоят , дали мястото на болния пчелин се обработва или е изоставено. :roll: По принцип заболяването гнилец съществува от милиони години и пчелите не са измрели все още. :idea: . Така , че е добре да се доуточнят обстоятелствата. Преди колко години са измрели ?
коко
Мнения: 733
Регистриран на: Пет Дек 03, 2004 1:47 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от коко »